رئیس کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا:
ایران از لحاظ تکنولوژی هسته ای پیشرفت زیادی کرده است
رئیس کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایران از لحاظ تکنولوژی هسته ای پیشرفت زیادی کرده است و آمریکا از این موضوع نگران می باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، "رابرت ژوزف" معاون امنیت بین المللی و کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران در تلاش هایش برای دستیابی به روند غنی سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی در حال سرعت گرفتن است و ممکن است به زودی بر تمام موانع تکنولوژیکی فائق آید.

ژوزف در ادامه افزود: ما به نقطه غیرقابل بازگشت نزدیک هستیم.

این در حالی است که پنتاگون نیز اعلام کرد: دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا به اطلاعات این کشور در مورد اینکه ایران 5 سال تا ساخت بمب فاصله دارد، ابراز تردید کرده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: اظهارات رامسفلد و رابرت ژوزف سبب شده است که منابع وزارت خارجه آمریکا به شدت نگران شوند و از این موضوع که ایران به ساخت سلاح هسته ای نزدیک است، احساس هراس کنند.

"جان نگروپونته" رئیس اطلاعات ملی آمریکا اخیرا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ام.اس.ان.بی.سی" مدعی شد که ایران درصدد به دست آوردن تسلیحات هسته ای است، اما بر اساس نظر متخصصانی که با آنها مشورت کردم ایران راهی طولانی برای دستیابی به تسلیحات هسته ای دارد.

                                                                       يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا